Gladiátor + Előszó

Címkék: film bakik kulisszatitkok

2009.03.12. 16:27

Most pénteken este lesz a Gladiátor névre hallgató történelmi csoda film, amit nincs olyan élö ember a földön aki még ne látott volna, legyen az akár szomáliai kalóz, vagy bébifókát bottal agyonverő eszkimó. De vajon észrevetted a filmes bakikat eddig? Vagy csak csorgattad a nyálad a képernyő előtt, önkívületben kiabálva, hogy "TARCSD A SORT... ROMA VIKTOR!"

Ez a blog arról fog szólni reményeink szerint, hogy bemutassuk azokat a bakikat és poénokat amit az átlag filmnéző nem vesz észre, csak az igazi fanatikus filmbuzik, akik képesek akár képkockáról képkockára végignézni egy filmet, illetve az autisták, akik egy kiborult doboz fogpiszkálót egy pillantás alatt megszámolnak, hogy aztán sikítva pisiljék nyakon magukat, amikor meglátnak egy plüssmacit.

Terveink szerint nagyon ritkán filmkritikák is lesznek, illetve tippek, hogy mivel lehet mások filmélményét a nullával egyenlővé tenni egy házimozizás vagy akár rendes mozizás alkalmával.

 

 

 

Ez a kis előszó után lássuk, miújság Rómában, időrendi sorrendben, ahogy a filmben láthatjuk:

A film legelején mielőtt a rómaiak nekimennek a barbároknak az erdőben, a barbárok csúnyákat kiabálnak a rómaiak felé. Ekkor már tele van a föld a rómaiak nyilaival, miközben a csata még el sem kezdődött, és ki sem adták a parancsot a tüzelésre. Kicsit túlzásba esett a díszletes csávóka, de sebaj...

Amikor végre egymásnak ront a a két csapat, a kép közepén egy csapat római katona látható, akik nem harcolnak, csak ott ácsorognak, és vigyorognak a többieken, akik kaszabolják egymást. A feléjük rohanó barbárok le is lassítanak, és elkezdenek beszélgetni egymással:

Ekkor jön Maximus a főszereplő lovon, levágja egy barbár fejét, de a kardja beleszorul egy fa törzsébe. Nemazért, de eléggé lúzer dolog a csata legelején elhagyni a kardot. De sebaj, ugyanis a vágás után már újra a kezében van ugyanaz a kard egy pillanatra. Hoppá ez így nem jó, gondolta a rendező, és gyorsan visszarakták a fába a kardot, amit fel is gyújtottak a bizontság kedvéért, nehogy megint kivegye onnan valaki.

Ugorjunk a csata másnapjához, amikor Maximus sétál egyet a hóesésben, és odamegy egy fekete lóhoz, hogy megsimizze. Szegény állat biztosan durvát kaphatott előző nap, kijár neki a simizés... de hogy mit keres a ló mögött - a feje/nyaka alatt látszik az ember - egy ember fekete pulcsiban és kék famer nadrágban, azt viszont soha nem tudjuk meg:

Egy kis családi dráma után, ahol még szuszog az elvilag halott halott papó, és ahol a kis bábui hol egyszerre az egyik hol mindkét kezében külön vannak, főhősünk úgy dönt ideje meglátogatnia a családját, mielőtt azok összes haja szála meggörbül. Váltás lovat vitt magával, így azon nem kell meglepődni, hogy másik lovon érkezik mint amivel elindult, viszont a traktor nyomok a búzamezőn már elég érdekesnek számítanak így az ókorban:

Ugorjunk ismét egy nagyot, amikor már Maximus gladiátorként tolja az ipart. Sokan nem tudják, hogy az Ókorban a gladiátorok legalább akkora sztárok voltak, mint mondjuk ma az NBA kosarasok, így az szinte természetes, hogy saját gyorsmosójuk volt, aki a rájuk fröccsenö vért egy-egy jelenet között letörölte róluk, mint ahogy azt lehet látni több alkalommal is.

Ezek a mosó fiúk általában fehér pólóban és kék farmernadrágban voltak, mint ahogy azt a második gladiátor viadalon láthatjuk is, miután Maximus megpróbálja a kardjával fejbedobni a küzdelemtöl kevésbé lázba jött nézőközönséget. Na hol van a kakukktojás farmeros emberke?

Főhősünk ezután már akkora májer gladiátor lesz, hogy hiphop rómában találja magát, és a kolosszeumban - ami akkor még nem négy emeletes volt - egy történelmi reprodukciós csatában vesz részt! Harci szekerekkel rontanak a gladiátorokra, és úristen jajjmileszmost!

Természetesen kiegyenlítetlen a küzdelem, ugyanis amíg a főhős, és csapata gagyi szandálban flangál, addig a támadóik modern acélbetétes bakancsos mitfárert is igénybevehetnek:

De ha ettől még nem lenne elég kiegyenlítetlen a küzdelem, akkor vessünk a pillantást a tuningolt nitrós harci szekerekre is, amik után még Vin Diesel is megnyalná a tíz újját Halálos Iramban. Hát igen már csak a neon hiányzik a kocsi alól, meg a hifi.

Szerencsére Maximus sem most jött le a falvédőről, amint tudja kiegyenlíti az erőviszonyokat, mégpedig azzal, hogy egy harci szekér elől kifog egy lovat, ami teljesen véletlenül fel van nyergelve. Furcsa emberek voltak ezek a rómaiak, hogy az igavonó lovakra is tettek nyerget, biztos ami biztos alapon, hátha mégis fel akar rájuk ülni.

Mindeközben tömeg tapsol, éljenez, örjöng, és egy nénin trendi napszemcsi van, de ez most nem lényeges, ugyanis már ugrunk is a következő viadalhoz, amiben állatok, egészen pontosan tigrisek is szerepet kaptak, biztos ami biztos alapon. Itt veti be Maximus is az új csodafegyverét először, a láthatatlanná váló pajzsot. Amikor odamegy az ellenfeléhez látod a kezében, amikor lehajol egy marék homokért akkor láthatatlanná válik, majd amikor újra feláll ismét láthatóvá válik a csoda pajzs:

Ezután a mutatvány után rögtön kezdődik a küzdelem, ahol főhősünket feldöntik, és a hátrabukfenc közben kivillan a csini fekete lycra alsónacija. Pár másodperccel később pedig megnézhetjük, hogy ad jutalomfalatot a kezéből, egy Maximusnak öltözött kaszkadőr a tigrisnek, ami feldöntötte. Tök aranyos ahogy a nagy állat a kaszkadőr kezéből próbálja kinyalni a kaját.

Innen ugorjunk a film végére, mert már így is épp elég bakit mutattunk meg ahhoz, hogy teljesen ki lehessen vele készíteni a gyanútlan nézőtársakat, akik esetleg próbálnák élvezni a látottakat, és beleélni magukat a történetbe, ami több sebből is vérzik, kezdve azzal hogy a filmben egy bérgyilkos által használt korall kígyó őshonos amerikai állatka, így rómában teljesen kizárt hogy ismerték volna, a római számok sem úgy néztek ki akkorirban, XIV helyett még XIIII volt a 14, nem volt szórólap, és nyomtatott műsorfüzet sem, illetve nem volt U betű, tehár MARCUS AURELIUS kardjára az lehett maximum írva, hogy MARCVS AVRELIVS.

Végül itt van Maximus dicsö halála - nem tudtad, hogy meghal? akkor bocsi - csak azt nem tudjuk, hogy végülis honnan sütött a nap? A néni feje mögül, vagy pont a másik irányból? Csak mert Maximum arcán nincs ott a néni fejének az árnyéka:

Sírni azért nem kell amiatt hogy meghalt, ugyanis Hagen is feltámadt, hiába halt meg két nappal ezelőtt, mégis ott van a tömegben, akik odaszaladnak, majd kiviszik a dicső halott főhőst.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blogerovac 2009.03.13. 18:21:41

Durva volt, ahogy Viktort leromázták (roma viktor!), az tény, bár politikailag korrekt, elvégre cigányozás nem hangzott el ;)

Kopiás Attila Steve 2009.03.13. 18:30:03

Haha, kurvajók a kommentek. :+)
Bézik hángérien mentaliti: bárki bármit csinál, tegyünk meg mindent azért, hogy visszarántsuk.

Hajrá blogger, csak így tovább, én azokhoz csatlakozom, akik szerint menjen csak a téma, legyen minden bug fotóval megáldva ebben a szép időrendi sorrendben.

Jegyzem én is olvastam már ezeket korábban, na bumm... Ha valami egyszer tetszett, tetszeni fog többször is.

Lord_M_ 2009.03.13. 18:34:16

@Az igazi Trebics: Pedig rém egyszerű. A napfogyatkozást a HOLD okozza, amikor a Nap és a Föld közé kerül. Tekintve hogy 400x kissebb és 400x közelebb van így pont el tudja takarni. (eddig a napfogyakozás) Csakhogy a dolog Nappal történik. Ilyenkor a Hold és a Nap a föld azonos "oldalán" vannak. A Föld forgási ideje 24 óra, a Hold keringési ideje meg 28 nap (kb) ... namost a Föld elfordul 12 órányit (éjszaka lesz) .. viszont ahhoz hogy a Hold átkerüljön az éjszakai égboltra (telihold formájában pláne) kb 14 napnak kell eltelnie... vagy kicsit kevesebb... de 12 óra alatt nem kerül át az éjszakai égboltra..

nahh valahogy így :)

Al Fallakh 2009.03.13. 18:36:27

@Mahaboul: Sajnos, az traktornyom. Ez ún. művelőút. A traktor mindig ezen a nyomon halad, hogy permetezéskor ne hagyjon ki véletlenül sem egy területet. Bár utóbbi években nem annyira jellemző ez a technológia, de nem is ókori...

Babapiskóta (törölt) · http://www.alberletmesek.blog.hu 2009.03.13. 18:48:56

Na ez jó kis blog lesz,hajrá,csak így tovább :p

I'll be Beck! 2009.03.13. 18:49:17

Basil: I suggest you don't worry about those things and just enjoy yourself.
[to camera]
Basil: That goes for you all, too.
Austin: Yes.

latogato (törölt) 2009.03.13. 18:55:00

Hm, én csak a legvégén vettem észre egy "bakit". Halott főhősünk feje egy buckán nyugszik, az egyébként tök sima talajú arénában. Gondolom a páncél miatt hátrahajtott fejjel tudott volna csak feküdni és az nem lett volna elég hősies hősi halott póz... :D

Golgafrinchian 2009.03.13. 19:01:34

olyan gáz, amikor egyesek olyan dolgokat belekötésre érdemesnek tartanak, mint pl. amikor egy jelentben egy ujjnyival több bor van a pohárban, mint előtte...
kicsit gondolkodjatok, hogy hogy zajlik egy forgatás, utána majd látjátok, hogy mennyire szánalmas ezeken lovagolni
pláne a Galdiátor esetében, aminek a hibáit ezer helyen leírták már...
annak a középkoros fekalovagos filmnek a magyar zászlaja lesz a következő, gondolom...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.13. 19:16:26

Hogy szerettem volna szeretni a Las Vegas- Végállomást, de abban is akkora bakik vannak! Olyan illúzióromboló volt, pedig igazán a legjobb szándékkal ülök le filmet nézni, ha már erre adom a fejem.
Én is azt mondom, hogy nem kell mindenbe belekötni, ám azért van egy minimum szakmai szint, amit illik hozni.

a Nanga Parbat rabjai 2009.03.13. 19:18:13

A kengyel amibe Maximus a képen is láthatóan beletette a lábát, ehhez képest kb. 500 év múlva bukkan fel...

királykisasszony 2009.03.13. 19:19:34

Tetszik a blogod. Csak sajnálom, hogy a film után bukkantam rá.. :)

guy 2009.03.13. 19:24:40

á, minden bakit meg lehet cáfolni. A traktornyom pl. az ősi rómaiak gyerekei által kitaposott "rejtekösvény", a gázpalack egy egyszerű amfora, amiben a gladiátorok a dugibort tartották. Az U betűt félreolvastátok, az egy telt V, a ló mögött a nem egy farmeros fickó, hanem egy farönk, amire leeett egy lemészárolt fickó palástja, amikor lehajol a homokért, akkor leteszi a pajzsot a földre, hiszen nem tudná tőle a kezét ápolni, a "napszemcsi" egy akkori leprás szemkendője, aki valójában nem látja a showt, de az unokaöccse elhozta, hogy legyen egy utolsó jó bulija. Az árnyék azért nincs ott, mert más szögből néz a néni. Ja, és egy hadvezér soha nem megy egy karddal csatába! :-)

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.03.13. 19:26:59

@Az igazi Trebics: Napfogyatkozáshoz a hold a nap és a föld között áll, teliholdkor pedig pont a másik oldalon úgy, hogy az egész napsütötte felületét lehet látni a földről. Mivel egy hónap alatt kerüli meg a hold a földet, íhy pont 2 hét kell, mire a túloldalra kerül.

Persze, lehet, hogy az üldözés 2 hétig tartott, de a filmbe csak az került, mikor megtalálták :)

Wolfman017 2009.03.13. 19:43:14

Nagyon jó az oldal, kedvencek közé felvéve, és várom az újabb postokat! A fikázó kommentekkel ne is foglalkozz, első munkának nagyon (nagyon) jó, apróbb helyesírási hibák és bakik nem zavaróak, később csak jobb lesz.

kiscsíra 2009.03.13. 19:47:55

Gratula, jó lett! De :) szeretem a filmet és láttam egy párszor! Az a kard amiről az elején irsz az egy második. Prímán benne van a filmben, hogy miutan lecsapja a barbár fejét, hátranyúl és kihúz egy másikat!
A traktornyom meg traktornyomnak igencsak keskeny, (márha láttál már traktort) szal jó az szekérnyomnak is! :)
de amúgy csak így tovább!

Mitya Ivanov 2009.03.13. 19:48:59

végre végre végre
kellet ez mint a falat sör

galicius 2009.03.13. 19:50:46

A gázpalackot a kocsi aljában a filmen jól lehet látni.Ezt még én is észrevettem anno.Azt is észrevetted,hogy a közönség ugyanaz,minden oldalon? Mondjuk ez sem csoda,mivel a colosseum 1/4-ét építették meg és trükkel csinált a dream team (Spielberg) belőle egy egészet.Mindezek ellenére el kell ismernem,hogy egy nagyon yó film.Szerintem.

Pacho · http://pacho.blog.hu 2009.03.13. 19:53:17

Én várom mikor jön az eredeti Pókember bakik és a még eredetibb Gyűrűk ura elbaszások. Majd ha adja a tv2? Aha. Vicc bazze. Azért legalább annyit érdemes lenne odabiggyeszteni az irományod végére hogy honnan fordítottad le, mert így ebben a formában más tollával való ékeskedés.

Persze te tudod.

eric · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.13. 20:12:10

fasza lesz, a galdiátor tele van hibákkal már elsőre feltűnt. nem tudom volt e róla szó a kommentekben, de az utolsó képen mikor maximus megmurdel egy homokkupac van a feje alatt párnának, hogy ne legyen olyan esetlen a tartása:D

mehr luft 2009.03.13. 20:14:23

@KA_Steve: a te mentalitásoddal meg a homlokodra tetováltathatnád, h OSTOBA.
miért elégszel meg a szarral, bazdmeg?
ha valaki csinál valamit, csináljon eredetit, faszogányost.

eric · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.13. 20:22:10

én nem tudom sokan miért hánynak itt. én pl kurvára nem néztem utána a bakiknak se imdb-n se sehol. számomra hiánypótló és fasza lesz még ha heti egy poszt is jelenik meg.

Beindul ez majd, rakj ki egy mail cimet és az olvasók küldik a "témát" csak meg kell írni:) Lesz itt olvasótábor és törzsközönség is, a morgósok meg kikopnak lassan. Ne add fel:)

flatus 2009.03.13. 20:43:43

Jesszusom, ezt ajánlotta a puruttyás? Ki szopott le kit, ezért a szarért?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.03.13. 20:45:14

Hello! Nem a kuruttyból jöttem ide reklámozni a kuruttyot, de viszont lenne egy-két javaslatom:

Megírás és kiposztolás után (vagy inkább még elötte) olvassátok már el még egyszer az írást, vagy olvastassátok át valakivel, mert tele van olyan iszonyat hibákkal, mint a film amit bemutattok. Az sem lenne hátrány, ha esetleg a képekre kattintva nagyobb felbontásban is megjelennének, - már ha erre mód egyáltalán - mert így maximum a szövegre hagyatkozva "látom" csak a filmes bakikat, a képek csak a szöveg tagolására alkalmasak.

Az alapötlet nem rossz, bár mintha már lenne ilyen blog, de ettől ez még akár jobb is lehet anná. Már persze, ha elfogadtok némi építő kritikát.

Lolyta 2009.03.13. 20:45:47

Sztem kibaszott jó lett, ne hallgass a negatív kommentekre folytasd ! :D

Rezso 2009.03.13. 20:56:39

Kár hogy csak hetente lessz de sokat dobna rajta ha minden emlitett bakiról lenne kép ugyanis ha az a cél hogy filmnézés közbe más haját az égnek álítsuk közbepofázásokkal, :D akkor már jó volna rutinból tudni hogy mi hol van. Csak így tovább!

I_Isti 2009.03.13. 20:57:06

És azt megvolt, hogy a katapulttal ugyanazt a golyót lövik ki kétszer a csatában?

Garfyka 2009.03.13. 21:06:02

Szia, tetszik,gondolom van munka mögötte. Várom a köv postot.
Amire érdemes jobban figyelned, helyesírás és félregépelések.
Lehetne több és nagyobb kép.
Ami kifejezetten jó, hogy a film szerinti időrendi sorrendben jegyzed le a bakikat és nem csak bedobod a nagy semmibe, de rendes körítést adsz.
Összeségében jó! :-)

joszip 2009.03.13. 21:07:09

kurva jó lett, köszi :))

algi 2009.03.13. 21:12:29

Legalább etikusabb, mint a mások nemi életét kiteregető blogok, de valóban van benne munka, elvégre le kell fordítani.

Figyu, csak hogy én is tök hasznos munkát végezzek: tudtátok, hogy a Csillagok háborújában az egyik rohamosztagos beveri a fejét az ajtóba? Én most vettem észre, mert kockáról kockára néztem végig a filmet, akkora rajongó vagyok.

sántaclaus 2009.03.13. 21:16:52

HAsznos munka?Persze.
Én inkább megkúrom a csajomat, mintsem kockuljak egy film előtt .

szobatars 2009.03.13. 21:21:09

Ezek a bakik technikai jellegűek, nyilván a vágásnál nem veszik észre őket, de a legtöbbször "beleférnek"..

Az már kevésbé, ha a hiba magába a film cselekményébe nem illik bele. Egy példa..mondjuk..a Gladiátorból:

A "Zama-i csata" előtt a Coloseumban. Maximus kérdezi: volt-e közöttetek katona? Az egyik gladiátor azt mondja: Harcoltam veled Vindobona mellett. ( A film kezdő csatája)

EKKOR azonban még nem SENKI nem tudja, hogy a "Spanyol" néven emlegetett gladiátor Maximus!!! Azt csak Commodusnak árulja el, amikor lemegy hozzá az arénába.

Na én az ilyen jellegű dolgokat tartom hibának egy filmben!

Frank Columbo 2009.03.13. 21:23:17

Te meg csak ott kúrtad el, hogy nem pénteken, hanem csütörtökön adták, amúgy jó a blog.

UV pót 2009.03.13. 21:25:05

1. Moviemistakes.
2. A "Roma victor" elég ciki, mert a Roma nőnemű, így helyesen "Roma victrix" lenne.
3. Elég vicces, amikor az íjászoknak azt kiabálják, hogy "Fire!". Ezt csak a tűzfegyverek idején mondták. Addig "Draw! Loose!"...
4. Hogy a büdös életbe lehet az, hogy egy ibériai forma, aki a birodalom tábornoka, ráadásul a császár lányát kúrogatta, sosem volt még Rómában?
5. Ennek az ibériai formának a gyereke miért beszél olaszul?
6. Proximo. Ilyen név nem létezhetetett, mivel ez egy dativus alak. A tagot minden bizonnyal Proximusnak ('legközelebbi', 'rokon') hívták, ezért lehetett a fakardon az, hogy "Proximo" (= 'Proximusnak').
7. Szerintem itt, a blogon legyenek inkább magyar filmek. Azok ugyanis nem szerepelnek a moviemistakes.com-on.
8. Uff.

UV pót 2009.03.13. 21:29:35

@szobatars: "Zama-i csata"? Ez mi? Mi, magyarok ezt úgy írjuk, hogy 'zámai csata'... Turisták raus.
Vindobona nem Germaniában volt tudtommal. A kezdő csata sokkal északabbra zajlott.

Charlie Brown 2009.03.13. 21:45:48

@szobatars: A volt hadvezére arcát (hangját) azért már hadd ismerje meg egy volt katonája...

A poszttal egyébként nincs semmi gond. Akik a muvimisztéxet meg az imdb-t emlegetik folyton, arra is tessenek már gondolni, hogy nem mindenki tud angolul, bármi hihetetlen.

rattenfanger 2009.03.13. 21:54:17

A Gladiátor legnagyobb hibája az volt, hogy leforgatták.
Amúgy helyesírásból elégtelen.

lojzi1 2009.03.13. 21:55:00

Hasonlóan lerágott a Mátrix, arról még videó is terjedt hogy mik a hibák.
Érdekes, hogy ott a videoforgalmazásra szánt verzióban több a baki, mert a 4:3-as képarány miatt alul több felesleges dolog belátszik.
Apropó képrány: az illusztrációkat jó volna a megfelelő szélességőre húzni, a 720x576(?)-os dvd-felbontás torz ebben a formában.

Anni* 2009.03.13. 22:01:54

Az ötlet tényleg jó.
De nem tudom, direkt lett kiválasztva egy olyan film, amiről már a "sulinet-korszak" előtt is halomnyi helyen volt fenn a neten könyvtárnyi terjedelmű hibajegyzék? A Gladiátor ilyen szempontból szerintem is eléggé lerágott csont.
Jöjjenek az újabb filmek! Azóta is biztos ejtettek bakikat, nem igaz?

szobatars 2009.03.13. 22:02:07

@UV pót: Látod, Te magad is felismerted a film másik hibáját: a filmben UGYANARRÓL a csatáról van szó, holott a valóságban Vindobona (Wien, Bécs) nem Germania provinciában volt.

A "zámai csata" IS elfogadható, miként a "Zama-i csata" is.... Ez utóbbinál egyértelmű a helyszin "eredeti" neve...

Hogy Te, mint "mi magyarok" hogy írod...senkit nem érdekel..:-)

sorsoska33 2009.03.13. 22:04:20

itt egy a pókember 1-ből:

Peter éppen próbálgatja a bűvészmutatványait amikor eltőr egy zöldeskék lámpát, igen ám de a vénasszony benyit és láss csodát apám ott van ujra az a lámpa

zsoci 2009.03.13. 22:05:50

A legviccesebbet kihagytad. Mikor Maximus meghal a végét hirtelen helyes kis domb nő a feje alá. nehogy már lógjon hátrafel mikor a hátán fekszik.

p.a.r.t.i.z.a.n 2009.03.13. 22:06:59

Ellenséges terület 3 végén, mikor a faszi simogatja a bajtársa koporsóját, az egyik pillanatban nincs bekötve az elvileg átlőtt keze, a másik pillanatban igen. (Egyébként nem láttam a Gladiátort, tegnap is lemaradtam róla)

Tájfájter 2009.03.13. 22:37:39

én is gratulálok ahhoz, hogy sok év után át tudtad venni máshonnan a hibalistát.
Erről már csigaTV-n is volt óriási hírműsor, hogy milyen bakik vannak a Gladiátorban.

Szerintem szánalmas, ha 10 éves filmek 9 éve ismert hibáit csócsálod meg és böfögöd vissza, tényleg, következők lehetnek a Mátrix és Star Wars hibák.

amúgy semmi bajom nem lenne, ha saját megfigyeléseket írtál volna le, de sajna ezek nem azok, illetve a hibák is vegyesek, van ami dramaturgiai, van amit a kellékes baszott el, külön hibafajta, ha valaki belóg a képbe, több kameraállásból-jelentből felvett vágási hibák, stb.....

Jimbo75 2009.03.13. 22:41:41

Kardot elbasztad, csak szólok. A nyereg mellől húzza elő a másikat, tisztán mutatja a kamera, épp csak le nem lassították Neked és színezték pirosra, hogy észrevedd....

star77 2009.03.13. 22:49:08

És ez ki a faszt érdekel?lerágott csont...

Xezs 2009.03.13. 22:51:14

Hát, ez a blog jó lenne, ha eredeti lenne. De ezeket a dolgokat milliószor kivesézték már (tényleg, a Mátrixról ugye nem akarsz ilyet) más blogokon. Az meg már csak az én szubjektív véleményem, hogy magasról szarom le a bakikat, ha a film önmagában ettől még élvezhető. Na ez a film pont olyan.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.03.13. 22:52:42

Egy tipp, hogyan lehet elrontani más szórakozását, ha mi már láttuk a filmet...
jacint.blog.hu/2009/03/06/az_rtl_klub_kronikai

diktatorikus kleptokrácia 2009.03.13. 22:56:08

ha már nyúlsz, add meg a linket. ha elmarad, megteszem: www.moviemistakes.com/film541
egy kicsit keveset szedtél össze, bár ha így folytatod, yópár részre ell tudod osztani a 176 hibát.
szánalmas vagy. keress magadnak másik blogot, én is azt teszem

S. Annyi 2009.03.13. 23:01:07

Vagy húszszor láttam a filmet és még mindig tetszik, nem tudom megunni. Jókat röhögtem az észrevételeken, üdítő volt, gratula. De hány órát nézhette az, aki mindezeket kiszúrta. Kockáról-kockára? DDDDDDDDDDD

Nagykócsag 2009.03.13. 23:02:52

Mondok még: "A rómaiak sokáig nem ismerték a nyerget, de azért nem szőrén ülték meg a lovat, hanem rendszerint lótakaró pokrócot vittek magukkal. Ugyanígy ismeretlen volt a kengyel is."
www.romaikor.hu/index.php?p=erdekessegek&id=1579

A barbárok egyik technikai fölénye Róma bukásakor a kengyel volt...

S. Annyi 2009.03.13. 23:04:24

@rattenfanger: Azért Joaquin Phoenix nem semmi alakítást nyújt benne, bocsesz. Meg úgy egyáltalán.... Még jó, hogy nem te ítéled oda az Oscarokat. DDDDDD

Chaxx 2009.03.13. 23:14:04

A Puruttyáról néztem be, eddig megérte. Remélem lesz folytatás.

Peppone Botazzi 2009.03.13. 23:38:56

Izé, csak traktor hagyhat nyomot? Sima szekér nem?

Tulazon 2009.03.13. 23:55:16

izé, Zanzo, ha nyúlt volna, akkor kikerült volna mind a 176 hiba nem?

amúgy meg kedves bloggazda nem szép dolog ám a a Darth Vader kép ahasználata a fejlécben. Honna van he?
Elég durva ez a piros szín is. Könnyű úgy használni, hogy a hivatkozást sem adsz meg, hogy honnan loptad.
A latin ABC meg a másik, mert már millió blogon láttuk hogy használják, legalább egy linket kitehettél vona hogy honnan is van.
Igazzy tolvaj vagy

-d(-_-)b- 2009.03.14. 00:15:38

@Peppone Botazzi elvtárs: Nem lehet szekér. Akkor a lovak letaposták volna a búzát, ha annyiszor elkocsizik arra a tulaj, hogy így látsszon a keréknyom.

Ami a koppintás-témát illeti:
az imdb-n és a múvimisztéxen is angolul van fenn, illusztrációk nélkül, és csak szárazon, tényszerűen felsorolva. Ezen kívül itt vicces átvezető szövegek is vannak.

Szal alapvetően tetszik.

Mike36 2009.03.14. 01:10:17

mindig szánalmat éreztem olyan emberek irnt akik a kékén is csomót keresnek, és sportot üznek ebból, hogy belekössenke az élő fába

rendezz egy filmet, aztán csámcsogj, baszki

Mike36 2009.03.14. 01:11:40

megint nem olvastam el amit irtam :)

iránt, kákán, űznek, abból, belekössenek,

t'ok gépelni :)

Mike36 2009.03.14. 01:17:34

az is hülye aki ezt a filmet magyarul nézi

amikor előszőr láttam moziban azt hittem megüt a guta, annyi benne a történelmi ferdítés és baromság, főleg egy tutyimutyi fővezérről, akiben semmiféle politikai ambició nincs, hát hogyne

Mike36 2009.03.14. 01:21:54

valaki irta az illúziórombolást
így van, a film: illuzió
elhiszed, eljátszák neked, pedig tudod, hogy nem igaz
épp emiatt nem szeretem megnézni, azt, hogyan késíztik, elmondják a kulisszatitkokat, lesed a hibákat, és a film már nem ugyanaz
a filmet én alkotásként nézem, nem a technikai hibákért, az kitérdekel

Mike36 2009.03.14. 01:27:18

@UV pót: maradjunk annyiban, hogy a rómaiak még angolul sem beszéltek

Káposztakukac 2009.03.14. 01:33:31

@flatus: anyád a fél utcát... apád meg a másik felét.

JerrycoCane 2009.03.14. 02:12:00

Először is gratulálok a fanyalgóknak, hogy a bakik fent vannak itt és ott is. Szerintetek, aki nem ismeri ezeket a külföldi oldalakat, honnan tudja meg azt, amit ti már "régen" tudtok? A bakik és ami körülötte van, nem egy egzakt tudomány. Vannak filmek, amikben mindig felfedezel új és újabb bakikat, másikban meg amit bakinak véltél, kiderül, hogy nem az. Vagy örökre titokban maradnak.
Az oldal és amiért létrejött, szükséges. A filmimádók egyébként sem a bakik száma után ítélik meg az adott filmet.
Ez egyszerűen egy olyan játék, amit a filmbuzik élveznek.
Aki nem élvezi, ne olvassa az oldalt.
A kritikusok húznak le filmeket, amik lehet, hogy a személyes kedvenceitek, de nem fogtok odaállni egy Réz András elé, hogy rendezzen jobbat ő, ha akkora ász.
A kritikus egy irányt mutat és vagy elfogadod, vagy nem. Ilyen egyszerű.
Vagy szórakozatnak a bakik, vagy nem, de ha nem, teljesen felesleges egy olyan oldalt is látogatnod, amelyik bakikkal foglalkozik. Ennyi erővel kereshetsz egy blogot, ami az anyatejről szól, vagy a hamiskártyásokról és ott is sírhatsz a vállamon, a másik oldalon...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.14. 02:42:46

a filmbeli bakik száma meg sem közelíti a posztbeli (nyelvi) bakik számát

szerintem azért ne hagyd abba, de keress egy korrekt korrektort
:elnézést:)

(vagy érettségizz le magyarból:)

JerrycoCane 2009.03.14. 03:11:05

@Tájfájter:
10 éves film 9 éve ismert hibái? Le vagy te maradva akkor azokhoz képest, akik már a premier napján észrevettek párat.
Amúgy, ha már ennyire az idő rabja vagy, és esetleg ugyanazt a bakit az emlegetett imdb meg az a moviemistake is leközölte, írtál dörgedelmes véleményt annak, amelyik később hozta le az anyagot, hogy ők milyen szarok a másik oldalhoz képest?
Ez az oldal, ha menni fog és tele lesz anyaggal, majdnem hiánypotló lesz a magyar webválasztékban.
A szádat már egész jól tudod húzni, most ideje, hogy csinálj valami hasznosat is...

JerrycoCane 2009.03.14. 03:12:06

...de ne a száddal.
Azt fogd be. :)

Tááápsi 2009.03.14. 03:44:06

@kiscsíra: Miért lenne keskeny traktornyomnak?

homburg 2009.03.14. 03:52:24

Az avarok hozták be az 500-as évek közepén Európába a Közép-Ázsiában kifejlesztett kengyelt. Marcus Aurelius korában ilyen szép acél kengyelben nem támaszthatott volna ki a dárdavetéshez a gladiátor.

JerrycoCane 2009.03.14. 04:17:56

@Mike36: Ahhoz képest, hogy nem szereted, ha valaki keresi a csomót a kákn/kakán/kekén te ugyanazt csinálod itt.
Gratula! Szemedet kibassza a gerenda.

JerrycoCane 2009.03.14. 04:24:01

@star77: Ami neked lerágott csont, a kutyának egy mennyei lakoma.

lekvárosbukta 2009.03.14. 06:36:00

Én ezekről a bakikról először olvastam, és örülök neki, hogy létrejött ez a blog. Sok hasonló postot!

hadrianus 2009.03.14. 06:40:50

Esetleg még annyit a filmről, amit egyébként imádok, hogy Marcus Aurelius 59 évesen halt meg pestisben és nem fia, Commodus keze által.A filmben M.A. sokkal idősebbnek látszik.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.03.14. 08:02:09

Durva és visszatérő történelmi baki (itt is látszik a fotón):
A kengyelt (a nyereg lábtartója) a népvándorló barbár törzsek hozták be Európába, egyebek mellett ez volt a kalandozó magyarok sikerességének egyik titka (lóhátról hátrafele íjazás). Rómában ismeretlen volt.

VIKUNYA 2009.03.14. 09:06:39

"Ez a blog arról fog szólni (...), hogy bemutassuk azokat a..."

Ecsém, ha már fikagép, akkor a fogalmazás órán tanultakat is esetleg alkalmazni tessék hovatovább, ámbár, de noha!!!

VIKUNYA 2009.03.14. 09:09:24

Bocs, visszavonom, továbbolvastam a beírást, jót röhögtem a megfiyeléseken, már ahol tudtam követni a szintaktikailag széttartó, olykor egyeztetéseket nélkülöző szöveget...

Niki19821214 2009.03.14. 11:12:07

Sosem értettem, hogy a rendezők miért nem alkalmaznak egy ilyen emberkét, aki képes kockánként végignézni a filmet...

Xezs 2009.03.14. 11:46:04

@Niki19821214: Én biztos vagyok benne, hogy alkalmaznak. Amit a vásznon látsz, az már a javított verzió. Nincs olyan emberi alkotás, ami tökéletes, tehát egy filmben mindig lesznek bakik. Ahogy korábban említettem, ha a film ettől még élvezhető, akkor nem gáz. Sőt, abban is biztos vagyok, hogy ilyen nagyobb kaliberű filmeknél történészt is alkalmaznak, az más kérdés, hogy ő is tévedhet, lásd itt a kengyeles témát (bár nem tudom hogy a posztíróknak igazuk van-e, nem vagyok történész).

hátsó szándék 2009.03.14. 11:58:19

Igen, kicsit valóban lerágott csont a gladiátor, de azért jót mulattam a poston. Egyébként szerintem ha hiba csúszik a technikai megvalósításba, mint pl. a gázpalack, meg a farmeros ember, az egy ilyen monumentális filmél megbocsátható. Iszonyat munka lehet a kivitelezés így is. Ha történelmileg nem hű, mint pl. Marcus A. és Commodus viszonya, talán még az is belefér.

Ami viszont bosszantó, az a nyilvánvaló tárgyi tévedés, mint pl. olyan tárgyak bemutatása (szándékosan, nem véletlenül!), amik akkor nem léteztek: amerikában őshonos kígyó, nyomtatott szórólap, kengyel, stb. Erre tényleg azt mondja az ember, hogy na ne nézzenek már hülyének!

plusz:
szerintem hogy vannak nyílvesszők már a csata előtt a mezőn, az nem hiba. Lehet, hogy napok óta ott nézték egymást a germánokkal, amíg felvonultak, addig fedezetként íjjal lövöldöztek egymásra. Ezen kívül épített védműveket is lehet látni, tehát elképzelehető, hogy egy hevenyészett erődnél van a csata. Annak felépítését is fedezni kellett.

Ezen kívül nem minden férfi neve végződött -us -ra, tehát nyugadtan hívhattak valakit Proximonak. Lásd: Scipio, Cato.

hátsó szándék 2009.03.14. 12:36:36

Egy kicsit off, de ha már a Hold állásánál tartunk:

az Apocalypto c. filmben a főszereplő srác egy napfogyatkozásnak köszönheti a menekülését. Másnap éjjel a Hold kb. fele látszik az égen. A napfogyatkozás csak újhold idején lehetséges, tehát a filmbéli idő szerint egy nap múlva semmiképp nem látszódhatott volna egy fél Hold, csak max. egy pici vékony holdsarló. Ez tárgyi tévedés.

Egyébként szerintem ezeken még van értelme vitatkozni egy kicsit, mert picit fejleszthetik az általános műveltséget. De fikázni egy egyébként jó és szórakoztató filmet minimális kivitelezési hibák miatt felesleges.

Niki19821214 2009.03.14. 12:46:36

@Xezs:
A lényeg az, hogy én nem ilyen szemmel nézem a filmeket és engem ezért nem is tudnak kiábrándítani a hibák. Bár én képes vagyok sírni az Ösztön-ön, mikor megölik a gorillákat... Lehet, hogy én teszem jól? :-) Ennek ellenére érdekes, hogy vannak, akiknek van ehhez türelme (biztos jól keresnek). A moviemistakes-szel kapcsolatban meg csak annyit a sok nagyokosnak: nem mindenki ismeri, például ÉN sem, ezért fogok ezentúl rendszeresen ellátogatni ide! Ja, és nem tudok angolul. Vérciki, nem? Hogy lehet így élni, basszus...? Szóval húzzatok vissza, ahonnan jöttetek.

Nindzsame 2009.03.14. 13:41:57

Az utsó jelenettel kapcs, csak annyit, hogy ott, Maximus halálakor a felesége már évek óta nem él. Magyarán csak a lelke van jelen. Maxi lelki szemei előtt. Tekintsd úgy, hogy be van tépve csúnyán. Az milyen lenne, ha a haverokkal bekészültök és amikor a rendőr igazoltat titeket, ő is látja a amit ti. Hogy ne legyen olyan vidám, mindjárt mondjuk óriási pókokat amik elől, mostmár együttesen menekültök, miközben a három haverod, plusz, a zsernyák, azazvagy tizen (és itt nem a fakabát értelmi szintjére utaltam, hanem a bekészülésből fakadó emléktorzulásokra) "rohantok". Persze mindenki úgy emlékszik, hogy ő maga vezetett (mármint nem maximus, hanem Ő :D ) és persze tövig nyomta a gázt, mégsem tudta lerázni a pókokat, pedig még iszonyú kanyarokat és mindenféle bravúrokat is végrehajtottak. Persze a józan járókelő meg azt látta, hogy egy valaki az ötvenes táblánál, 30-al "tépett" el. És tényleg... :D Nah, szóval ne várjuk már, hogy a lélek, amit valaki behalózik, mindjárt árnyékot is vessen. Bár az tény, hogy én nem hátulról világítottam volna meg a csajt. Főleg, hogy Maxi homlokcsúcsén van a fénypont és akit néz, az mintha a bal oldalán kb a csípőjénél térdelne...
De az tény, hogy a világításból fakadó bakit észrevenni, már kell egy kattanás a fejben. Ha nem kettő... Písz!

fraki 2009.03.14. 13:46:29

„Ez a kis előszó után lássuk”

Ez a kis tagmondat agrammatikus.

Niki19821214 2009.03.14. 13:47:01

@Nindzsame:

Ezt te paráztad :-) Nem jokert szívtatok, az is biztos :-D

Niki19821214 2009.03.14. 13:49:01

@fraki:

Te meg egy szarrágó tudálékos majom... Menj el magyartanárnak, banyeg.

hátsó szándék 2009.03.14. 13:49:13

@Nindzsame: szerintem az nem Maxi felesége, hanem a császár lánya, Lucilla, aki nagyon is él, és ott van Maxi halálakor.

UV pót 2009.03.14. 14:12:36

@hátsó szándék: Egyetlen szóval sem mondtam, hogy minden férfi neve "-us"-ra végzőgött... És különben is, melyik név? A praenomen, a nomen gentile vagy a cognomen? A "Proximo" ragozott alak, méghozzá dativus, mint említettem. Tehát logikus, hogy a fakardra azt írják, hogy "Proximo". De a tag neve nem ez volt. Ez olyan lenne, mint ha valaki megtalálná a te "Józsinak" feliratú gyűrűdet, és onnantól kezdve úgy hívna, hogy "Józsinak"...

Az igazán súlyos hibák a kengyel mellett a *"Roma victor", Maximus rácsodálkozása Rómára, a nyomtatott papírok, meg a "Fire!" az íjászoknak. Ezek mindenkinek szemet szúrnak, aki elvégzett egy álatlános iskolát.

(Egyébként az elején látható búza - amit a kezével simogat - sem létezett még a római időkben...)

hátsó szándék 2009.03.14. 14:29:52

@UV pót: persze, abban igazad van, hogy ha Proximusnak hívták az illetőt, akkor Proximo a dativusa, és logikus is, hogy a kardra a dat. van írva. Én csak azt mondtam, hogy ha o-ra végződik egy név, nem biztos, hogy az dat., lehet alanyeset is. Tehát azzal a kijelentéseddel vitatkoztam, hogy Proximo név nem létezhetett, mert az dativus alak.

Mint pl. Cicero, miért ne lehetett volna az alanyeset is -o végű? Tekintve hogy tulajdonnév, nem feltétlenül kell, hogy jelentsen valamit. A gyűrűre ráírhatod azt is, hogy Józsi, nemcsak azt, hogy Józsinak.

UV pót 2009.03.14. 15:37:09

@hátsó szándék: Oké, de a Cicero, Scipio stb. nem dativus. Tehát ha a kardra az van ráírva, hogy "Józsinak", akkorgyanút fog az ember. (((-:
Vö, a helységneveknél pl. "Budafoknak" vs. "Ménfőcsanak".
Nem vitattam, hogy voltak "o"-ra meg egyébre végződő nevek, de ez épp nem az. Gondolom, nem akarták az egységsugarú jenkiket megzavarni...

Xezs 2009.03.14. 15:55:40

@UV pót: Altalanos iskolaban nem tanitanak latint. Egyebkent meg felnottkent azt is elfelejtjuk amit tanitottak, mert lassuk be, a tortenelem nem alkalmazott, csupan lexikalis tudast ad. A fire-t amugy leirhatnad mi bajod vele.

UV pót 2009.03.14. 16:03:38

@Xezs: Fire: a tűzfegyverek megjelenésével lett csak ez a "tűzparancs". Az ijászos időkben "Draw!" és "Loose!" (kb. 'feszíts' és 'engedd'). Egy íjjal ugyanis nem lehet "tüzelni" (lángoló vesszővel sem).

Ált. iskolában valóban nem tanítanak latint, de történelmet és logikus gondolkodást igen.
Az vérciki, ahogy a birodalom kb. harmadik embere (tábornok, az északi legiók parancsnoka stb.), aki a császár lányát szokta volt kúrogatni, sosem járt még Rómában... Nyeregről, kengyelről nem is beszélve.

Xezs 2009.03.14. 16:18:21

@UV pót: Hat ha mar a nyelvbe is belekotunk akkor kezdjuk ott hogy a romaiak nem beszeltek angolul. Es ha mar angol, miert nem az akkori idoknek megfelelo angol kifejezeseket hasznaljak? Szoval szerintem folosleges mindenbe belekotni. Lehet hogy verciki amiket felsorolsz, de mivel ez egy film, itt csak es kizarolag penzrol van szo. Es meg ha van is felfogadva a kesziteskor tortenesz, ugyis a producere a vegso szo.

Szoval lehet ilyen dolgokat tudni es felvagni vele a neten, de sok ertelme nincsen, ebbol nem lehet megelni.

UV pót 2009.03.14. 21:26:20

@Xezs: Hívtak történészt a filmhez, hogy szóljaon, ha valami gebasz va, de kb. két hét után elhajtották, mert annyi volt a gebasz. Ő meg persze szólt becsülettel mindenért...

Vato loco 2009.03.16. 13:40:44

Nagyon frankó az első posztod!
Én is kritikus szemmel szoktam nézni, de csak azt amit már legalább másodjára látok, de ez igen kevés, ugyanis folyamatosan nézek filmet, így nincs sok időm kielemezni.
Hajrá, csak így tovább!
süti beállítások módosítása